Walking Dinner 2023

We zoeken nog proevers die komen genieten van de gezelligheid met dorpsgenoten en een lekker hapje & drankje!

Met het huidige aantal aanmeldingen van koksduo's kunnen een mooie route door Limmen uitzetten! Ben jij een duo-proever met een vriend(in), een andere ouder van school, je partner, één van je buren of solo? Meld je dan snel aan!

Wanneer?

Zaterdag 15 april, vanaf 18.00 uur

Doel van de avond?

Door heel veel gezelligheid en lekker eten extra budget creëren voor activiteiten voor alle leerlingen.

Hoe kun je meedoen?

Tijdens het Walking Dinner kookt een (gelegenheids) duo 3 gangen. Per gang ontvangen zij een nieuwe groep (gelegenheids) proevers. Ben jij ook zo nieuwsgierig om een kijkje te nemen in de keuken van een dorpsgenoot OF sta jij juist graag in de keuken er een feestje van te maken? Zorg dan dat je hier bij bent en ga op zoek naar een Walking Dinner maatje en meld je aan!

Wat kost het?

De proevers betalen €25 per persoon. Dit bedrag stellen wij volledig ter beschikking aan het budget van de oudervereniging. Aan de koksduo's vragen we een budget van ca. €50 voor het hele diner aan te houden. Dit is hun inbreng in het Kerkuil Walking Dinner (ook €25 p.p.). Dit budget hoeft alleen besteed te worden aan het diner en niet aan de drank. Rode en witte huiswijn wordt beschikbaar gesteld.




Contact

Wilt u contact opnemen met de oudervereniging dan kunt u een mail sturen naar:
or@dekerkuil.nl

Wilt u meer weten of contact opnemen over de oud papier actie, dan kunt u een mail sturen naar: oudpapier.dekerkuil@blosse.nl

De leden van de oudervereniging zijn:

  • Martine Nijman (voorzitter)
  • Yvon Koster (penningmeester)
  • Jantine Schavemaker
  • Karine Mulder
  • Sabrine Rector
  • Stefanie Tromp
  • Stephanie van der Wagen
  • Annebel de Looze
  • Marloes van Geenhuizen
  • Gwen Barra
  • Ingeborg Wu
  • Sabine Krijgsman
  • Isabelle Lerat


Oudervereniging

De oudervereniging heeft als doel activiteiten te organiseren voor alle kinderen van De Kerkuil. Dit gaat om activiteiten die niet door het ministerie van onderwijs worden betaald zoals het zomerfeest, de sinterklaasintocht en de schoolreisjes. De oudervereniging is samengesteld uit een groep ouders en komt 6x per jaar bij elkaar om te vergaderen. Hierbij zijn 2 leerkrachten aanwezig voor vragen en overleg. De oudervereniging is de schakel tussen ouders en het team. Tijdens onze vergaderingen bespreken we welke activiteiten wij zullen verzorgen voor de kinderen, hoe deze in grote lijnen eruit zullen zien en wie binnen de oudervereniging de praktische uitvoering zal doen.

Dit zijn onze belangrijkste activiteiten die jaarlijks terugkomen:

Schoolreisjes

De schoolreisjes voor alle klassen worden grotendeels betaald door de oudervereniging. We bieden de groepen 3, 5 en 7 een extra schoolreisje met educatief karakter aan.

Sinterklaas

Het bezoek van de Sint en zijn Pieten aan onze school wordt volledig georganiseerd en bekostigd door de oudervereniging. De school wordt geheel in Sinterklaassfeer gehuld. Voor alle kinderen is er een schoenkadootje en voor de kinderen in groep 1 t/m 5 een kado tijdens de Sinterklaasviering. Én elke klas krijgt een klassenkado van de Sint!

Kerst

De school wordt versierd en de kerstbomen worden opgetuigd. De oudervereniging steunt de kerstmaaltijden in de klassen financieel. Terwijl de kinderen lekker zitten te smikkelen wordt er voor een drankje en een hapje voor de ouders op het schoolplein gezorgd.

Pasen

De paashaas verstopt zijn paaseieren in de kerktuin voor de leerlingen in de onderbouw en laat voor alle kinderen van de school heerlijke eieren achter. Het afgelopen schooljaar hebben we samen met andere ouders ook geholpen bij het paaskippenspel.

Walking Dinner

Op zaterdag 15 april 2023 organiseren we weer een kerkuil Walking Dinner, dus zet deze datum alvast in je agenda en doe mee! Afgelopen juni hebben we dat voor het eerst gedaan en het was een groot succes. Door deel te nemen aan het walking dinner leer je andere ouders van De Kerkuil kennen, heb je een hele gezellige avond en steun je de oudervereniging, dus alle kinderen, met extra budget voor activiteiten voor de leerlingen.

Koningsspelen

Voor de Koningsspelen versieren we de schoolpleinen en helpen we de leerkrachten waar mogelijk bij de spelletjes.

De musical van groep 8

De oudervereniging verwelkomt de ouders en gasten van de groep 8 leerlingen voor de musical met koffie of thee en iets lekkers.

Zomerfeest

Er wordt ieder jaar in overleg met de directie een schoolfeest georganiseerd voor alle kinderen. Dit wordt ook betaald door de oudervereniging. Het afgelopen schooljaar zijn we feestelijk geëindigd met springkussens, stormbaan, spelletjes, schmink en limonade.

Daarnaast biedt de oudervereniging financiële ondersteuning aan bijvoorbeeld: het speelhuisje op het kleuterplein, de digiborden, carnavalsviering, culturele uitjes, leermethodes, voetballen, boekenbon voor elke klas, attenties namens u voor leerkrachten die afscheid nemen, jubileren of langdurig ziek zijn.

Maatschappelijk betrokken

Wij als oudervereniging zijn betrokken en geïnteresseerd in wat er speelt in de samenleving. Daarom kijken wij ook naar thema’s als de veiligheid rond de school, pestgedrag op school, game verslaving, ADHD, dyslexie of algemeen alcoholmisbruik onder jonge kinderen. De kinderen van groep 7 en 8 krijgen een dagdeel voorlichting door deskundigen over een van de onderwerpen.

Waar doet de oudervereniging het van?

In de eerste plaats natuurlijk van jullie ouderbijdrage die jaarlijks wordt geïnd rond april. Dit schooljaar is de bijdrage, die overigens vrijwillig is, vastgesteld op €50 per leerling. Zonder deze bijdrage kan de oudervereniging geen activiteiten organiseren en is dus zéér waardevol. Ouders kunnen via ‘Mijn Kerkuil’ een automatische incasso afgegeven. Een incasso scheelt zowel de ouders als de oudervereniging veel (administratieve) tijd.

Ook halen we elke 5 à 6 weken oud papier op in Limmen. Dit levert geld op, maar daar moeten we wel wat voor doen. De oudervereniging benadert jullie daarom met de vraag of jullie ons daarmee willen helpen. Elke klas krijgt gedurende het schooljaar een keer het verzoek om te helpen. Als alle vaders/moeders zich een zaterdagochtend vrij kunnen maken, ben je één keer per twee jaar aan de beurt. Dat valt mee, zul je zeggen, maar in de praktijk blijkt het toch een hele klus om de indeling rond te krijgen! Dus meld je aan, zodat we alle activiteiten kunnen blijven verzorgen! Het is meteen een mooie sightseeing door Limmen en een gratis work-out ?? met na afloop een kop koffie of thee met wat lekkers.

De namen van de oud papier-ophaal-helden van 2021-2022 zijn:

Hans, Martijn, Rik, Nick, Patricia, Monique, Cindy, Maarten, Koen, Erik, Nanda, Michel, Sjors, Rob, Max, Hylke, Jeroen, Stefanie, Ton, Jaap, Marco, Fabian, Martine, Sabine, Marc, Lucienne, Robert, Gertjan, Peter, Lars, Wilmer, Fanny, Jurgen, Margret, Eva, Michael, Dick, Laurens, Ronald, René, Martijn, Antoine, Bert, Femmy, Sander en Wouter.

Als het je leuk lijkt, kun je je ook aanmelden voor de reservegroep oud papier. Dit is een whatsapp groep waar uitvraag wordt gedaan in geval van afmeldingen voor de ophaalronde. Je kunt je aanmelden door te antwoorden op deze mail en ons je telefoonnummer te geven, wij geven je gegevens dan door aan de coördinatoren van het oud papier.

Jullie helpen ook al door je oud papier te bewaren voor de school en het langs de weg te zetten. Binnenkort wordt de oudpapierkalender weer verspreid met daarop de ophaaldata, houd de brievenbus in de gaten!

Afgelopen jaar hebben we voor het eerst een Walking Dinner georganiseerd. Dat zorgt niet alleen voor verbinding, nieuwe contacten, maar ook voor inkomsten.

En vanaf dit schooljaar gaan we frituurvet inzamelen. Dit levert €50,- op per volle kliko. Je vindt deze nieuwe kliko bakken op het bovenbouwplein. Bewaar dus al je vet en lever het in.

Tot slot

Vind je het leuk om af en toe te helpen met bijvoorbeeld het versieren van de school, bij een activiteit of bij het ophalen van oud papier laat het ons dan weten door te reageren op deze mail. We maken graag een lijst van vrijwilligers die we laagdrempelig mogen benaderen als we om hulp verlegen zitten. Nu aanmelden betekent niet de verplichting ergens aan vast te zitten, maar is voor ons prettig, dan weten wie we mogen vragen als het nodig is.

We hopen dat jullie zo wat meer op de hoogte zijn over onze activiteiten en wat er met jullie bijdrage gebeurt. Mochten er nog vragen zijn mail of spreek ons gerust aan op het schoolplein.

Met vriendelijke groet,

Martine Nijman, Yvon Koster, Stefanie Tromp, Jantine Schavemaker, Karine Mulder, Sabrine Rector, Stephanie van der Wagen, Isabelle Lerat, Sabina Krijgsman, Annebel de Looze, Marloes van Geenhuizen, Gwen Barra, Ingeborg Wu